37 dagar utan klädköp

Till följd utav min 30-days challenge som innebar en behövlig och uppfriskande utrensning har jag blivit mera medveten om svårigheten och vikten av att återvinna framförallt kläder. Läser nu flera artiklar och disskutioner men alla har sin åsikt om hur bra detta är beroende på vilken förening/företag du väljer. Jag har valt Myrorna därefter då de bäst kunde redovisa sin process i återvinning av olika slag. <3 yey!
 
Dock blev min utrensning försvårad eftersom det bästa du kan göra är att använda dina kläder länge och väl istället för att ständigt upprepa denna process. Inte för att jag upprepar då jag är en utmärkt hamstrare. Heh, suck. Men därför maldes mina val ner till de som inte passar, är alldeles för välanvända och ett par få saker jag tror skulle sälja bra i Sverige på second hand. 
 
Men nu till dagens stolthet. Måste presentera detta eftersom det är löning vilket tyvärr förstärker mina shopping-gener. För kastar jag ut det här känns det svårare att bryta mitt vackra mönster. Idag är det 37 dagar sedan jag köpt textil, alltså 37 dagar sedan mitt senaste klädköp. 
 
(Saknar redan mitt blå långa hår. Åhww!)
 
Blir spännande att se om det håller! ^^ Vad gör du med dina gamla kläder? 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

CrApTaCuLaR

Ohoj! Här har vi en pigg och glad filur med nyfunnet intresse för surfing! Älskar att vara på språng. Ser det vackra i detaljer och i det lilla enkla <33 Mm..h

RSS 2.0