30 days challenge - Rensa ut ordentligt!

 
Jag har ofta tagit mig an 30-days Challenge som riktar sig till fysiskt välmående. Men detta vill jag säga är en blandning. En av anledningarna till att den är så svår.
Jag håller kvar i otroligt mycket skrutt som inte alls används och efter att kollat på dokumentären minimalism kändes detta som en behövlig mini-insats. 
 
En utrensning alltså som är perfekt nu till våren. Du kan ta den hand i hand med vårstädningen.
Så här går det till: att du kommer rensa ut saker du inte behöver, använder, eller har för mycket utav, varje dag. Hur många saker det är växer tillsammans med dagarna på din utmaning. Du bestämmer själv vilken nivå förmålen ska vara på. Själv har jag rensar jag allt ifrån kläder, saker och tidningar till gamla små konstiga föremål som jag hamstrat på mig. Går igenom allt först ett varv, sedan mer nogrannt nästa varv. Ungefär som när man öppnar kylskåpet fler gånger för att lista ut vad man ska äta. Haha c:
 
Dag 1 - 1 föremål.
Dag 2 - 2 föremål.
Dag 3 - 3 föremål.
Dag 4 - 4 föremål.
Dag 5 - 5 st Ni ser hur det fungerar. Upp till dag 30 då ni har 30 föremål som ska rensas bort.
 
Har haft mina dagar då jag gått igenom garderoben för att täcka fler dagar åt gången men det kommer sabbt ikapp. Det fungarar tipptopp att ändra som passar en själv. Väldigt skön och uppfriskande utmaning!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

CrApTaCuLaR

Ohoj! Här har vi en pigg och glad filur med nyfunnet intresse för surfing! Älskar att vara på språng. Ser det vackra i detaljer och i det lilla enkla <33 Mm..h

RSS 2.0